El tiempo - Tutiempo.net

Diumenge, 14 de Setembre del 2025

#CadaCosaPorSuNombre presenta mesures per protegir el consumidor i el sector càrni

Redacció Divendres, 11 de Octubre del 2024

La campanya #CadaCosaPorSuNom- bre, impulsada per ANFACO-CECO- PESCA, ANICE, AVIANZA i CEDECAR- NE, l’entitat que ens representa, ha presentat diverses propostes al secretari general de Consum, Andrés Barragán, amb l’objectiu de garantir la transparència en els productes d’origen animal i protegir els consumidors davant la confusió generada per les imitacions de produc- tes vegans.

Durant la reunió celebrada a Madrid, es van destacar quatre peticions centrals: la implementació de mesures addicionals per evitar l’ús enganyós d’etiquetes en productes vegans, sol·licitant a la Comissió Europea que apliqui el reglament (UE) 1169/2011 per establir normes clares en aquest àmbit. També es va proposar harmonitzar la legislació nacional, per unificar els criteris sobre els productes d’origen animal, i es va demanar reforçar els mecanismes de control i vigilància en les comunitats autònomes, especialment en el canal HORECA, per assegurar que es compleixen les normati- ves de transparència en l’etiquetatge. A més, es va subratllar la necessitat de llançar campanyes educatives destinades a informar els consumidors sobre les diferències nutricionals entre els aliments d’origen animal i els productes vegans.

Entre els avenços destacats de la campanya durant el 2024, s’inclou el cas del producte “Filetes MerlVza” d’Heura Foods, que va ser denunciat per l’Institut Gallec de Consum i Competència, resultant en actuacions judicials favorables. Així mateix, s’ha realitzat un mostreig de productes vegans en supermercats espanyols i s’ha creat un informe tècnic destinat a facilitar la inspecció de productes en línia amb la normativa europea.

A la reunió es va posar èmfasi en la seguretat alimentària i els riscos associats a la confusió de productes. Es van esmentar casos concrets, com la confusió mortal entre un envàs de llet corporal i llet de vaca a Austràlia, o la substitució inadequada de la llet de vaca per una beguda vegetal a Bèlgica, que va posar en risc la salut infantil.

Finalment, la iniciativa va defensar la importància de la dieta mediterrània davant l’auge dels productes plantbased. Es va recordar l’informe presentat a la presidenta de la Comissió Europea, Ursula Von der Leyen, que recomana augmentar el consum de productes basats en plantes a Europa. La iniciativa va instar Espanya a defensar els beneficis nutricionals de la dieta mediterrània, especialment les proteïnes animals de qualitat i nutrients com els àcids grassos Omega 3 i la vitamina B12.

Aquesta reunió demostra el compromís del sector càrni i pesquer en la defensa d’una informació clara i verídica per als consumidors, així com la seva voluntat de col-laborar amb les autoritats per millorar la transparència i seguretat en l’etiquetatge de productes.

Comentaris
Comentar aquesta notícia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Ens reservem el dret a eliminar els comentaris inadequats.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.187

Encara no hi ha comentaris

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.