El tiempo - Tutiempo.net

Diumenge, 14 de Setembre del 2025

María José de Los Extremeños: “L’evolució ha sigut constant sense perdre mai l’ofici”

Redacció Dilluns, 20 de Gener del 2025

El compromís amb la qualitat, la proximitat i la sostenibilitat és essencial. Treballem amb productes seleccionats.

El Gremi m’ha aportat moltíssim: suport, formació i una xarxa de contactes molt valuosa

María José, l’emprenedora que va transformar una petita botiga en tot un negoci referent, ens parla de la seva trajectòria. Des dels seus inicis, la passió per la qualitat i la tradició dels seus productes han estat la seva.

En aquesta entrevista, podreu descobrir com Los Extremeños ha evolucionat i s’ha adaptat als temps que corren, sense perdre mai de vista la seva essència.

Ens pots explicar com va néixer Los Extremeños? Què et va inspirar a començar aquest projecte?

Los Extremeños va néixer fa més de trenta anys, quan tenia només vint-i-un anys. Va ser gràcies al suport incondicional del meu pare i al gran amor per l’ofici que vaig decidir embarcar-me en aquesta aventura. L’objectiu era portar els sabors tradicionals i la qualitat dels productes d’Extremadura a la nostra comunitat.

Aquesta passió per l’artesania alimentària i la voluntat de compartir aquest patrimoni amb els nostres clients van ser el motor del projecte.

Com ha evolucionat Los Extremeños des dels seus inicis fins avui?

Hem passat d’una petita xarcuteria a tenir quatre botigues i dos restaurants, i també hem incorporat el nostre propi obrador, on elaborem productes artesanals amb la màxima qualitat. L’evolució ha estat constant, adaptant-nos a les necessitats dels clients, però sobretot sense perdre mai l’ofici ni l’essència: la qualitat i la proximitat.

Quins valors o compromisos són fonamentals per a vosaltres?

El compromís amb la qualitat, la proximitat i la sostenibilitat és essencial. Treballem amb productes seleccionats i prioritzem sempre els de quilòmetre zero. També valorem el tracte humà i proper amb els clients, i tenim com a prioritat donar el millor producte al client. Això és el que ens diferencia i ens fa guanyar la seva confiança dia a dia.

Quin consell donaries a algú que vol obrir la seva pròpia carnisseria o xarcuteria?

Que tingui paciència, passió i molta dedicació. És clau apostar per productes de qualitat i escoltar els clients. També és important el suport als companys d’ofici, a través de gremis i associacions de comerç, ja que aquests poden oferir recursos valuosos, formació i oportunitats de col·laboració. A més, que tingui clar el valor de l’autenticitat i del servei personalitzat, perquè això és el que fidelitza la clientela.

Quins són els reptes principals que afronta el sector actualment, segons la teva experiència?

Un dels grans reptes és, sens dubte, les dificultats per emprendre. Hi ha moltes pedres en el camí, des de la burocràcia fins als costos d’adquisició i manteniment del negoci. A més, la formació professional dels oficis és una gran necessitat. Falta personal amb perfils artesans en les ocupacions de tota la vida, i aquesta és una necessitat molt urgent perquè estem perdent relleu generacional. És una pena veure com molts comerços de tota la vida tanquen perquè no tenen continuïtat ni successors que mantinguin els seus oficis.

Ets agremiada des de fa molts anys, què t’ha aportat formar part del Gremi?

El Gremi m’ha aportat moltíssim: suport, formació i una xarxa de contactes molt valuosa. A més, la figura del Gremi és fonamental per apostar pel nostre ofici i per defensar els nostres interessos. Formar-ne part em permet estar al dia de les tendències del sector, compartir experiències amb altres professionals i, sobretot, treballar conjuntament per mantenir viva la nostra tradició i ofici.

Com veus el futur del comerç de proximitat?

El futur del comerç de proximitat és molt prometedor si sabem adaptar-nos als nous hàbits de consum i continuar oferint un producte de qualitat i un servei personalitzat. Cada vegada més, els consumidors valoren la proximitat, l’autenticitat i el contacte directe amb el comerç local. Crec que el comerç de proximitat continuarà sent una part essencial de les nostres comunitats, sempre que mantinguem la nostra essència i ens adaptarem a les noves demandes dels clients.

Recentment, has rebut un premi per part de la Generalitat per ser un negoci innovador, com d’important és aquest tema per Los Extremeños? Com us adapteu a les noves tecnologies i tendències del sector alimentari?

Estem molt contents i il·lusionats amb aquest premi, ja que és un reconeixement a tota una trajectòria de trenta anys d’esforç i dedicació. Per nosaltres, la innovació no només passa per la tecnologia, sinó també per la creació de nous productes al nostre obrador, on continuem elaborant les nostres propostes amb la màxima qualitat. Hem apostat per innovar i ampliar la nostra oferta, sempre mantenint els nostres valors tradicionals. Aquest premi és una recompensa al treball constant per oferir el millor als nostres clients.

Comentaris
Comentar aquesta notícia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Ens reservem el dret a eliminar els comentaris inadequats.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.187

Encara no hi ha comentaris

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.