La Federació Avícola Catalana (FAC) ha presentat un estudi exhaustiu sobre el consum d’ous a Catalunya que revela una clara tendència entre els consumidors: 8 de cada 10 catalans aposten pels ous de proximitat. Les raons principals són tres: frescor, suport a l’economia local i sostenibilitat.
En el context del Dia Mundial de l’Ou, que se celebra el 10 d’octubre, la FAC ha volgut posar en valor un producte local, saludable i ric en nutrients, que forma part de la nostra dieta quotidiana. L’estudi, basat en 1.000 enquestes, mostra que el consumidor català confia plenament en la qualitat del producte del territori i creu que comprar ous de proximitat contribueix a mantenir viu el teixit econòmic i social del país.
Segons les dades recollides, la frescor és un dels aspectes més valorats, ja que està estretament relacionada amb la proximitat: un menor temps de transport significa un producte més recent, amb totes les seves característiques organolèptiques intactes, més valor nutritiu i més durabilitat.
Coneixem realment l’origen dels ous que comprem?
Tot i aquesta clara preferència per la proximitat, l’estudi també revela que una part important dels consumidors no sap identificar l’origen dels ous. El 84% reconeix que no sabria dir si l’ou és català només mirant el codi imprès a la closca, malgrat que aquest sistema de marcatge permet conèixer exactament la granja d’on prové cada ou.
El consum d’ous és generalitzat: gairebé tota la població catalana en menja. Un 60% ho fa entre dues i tres vegades per setmana, i un 9% en consumeix diàriament. A més, es detecta una nova tendència entre els joves, que incorporen l’ou com a opció d’esmorzar, superant patrons més tradicionals.
De fet, el 30% dels enquestats creu que la quantitat ideal seria entre quatre i cinc ous per setmana, una percepció que reforça el seu paper com a aliment saludable, versàtil i equilibrat.
Amb un consum mitjà de 147 ous per càpita a Catalunya, el territori se situa per sobre de la mitjana estatal (143), tot i que encara hi ha marge de creixement.
Amb més de 4,2 milions de gallines ponedores i una producció anual de més de 104 milions de dotzenes d’ous, Catalunya és un dels principals pols productors de l’Estat i un actor destacat dins la Unió Europea.
La Federació Avícola Catalana (FAC), amb més de quaranta anys de trajectòria i més de 300 empreses associades, treballa per reforçar la competitivitat del sector, impulsar la seva adaptació als nous reptes del mercat i promoure activament el consum de producte avícola català.
Sota el lema “Tria ous amb accent català”, la FAC vol animar els consumidors a escollir amb coneixement i responsabilitat, donant suport a un producte de proximitat que uneix qualitat, sostenibilitat i territori.

























Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Ens reservem el dret a eliminar els comentaris inadequats.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.14