El tiempo - Tutiempo.net

Dilluns, 10 de novembre del 2025

Isabel Garcia Castellet: “La clau és respectar el producte i els clients”

Redacció Dilluns, 13 de Octubre del 2025

Amb 13 anys, gairebé sense haver tingut temps d’acomiadar-se de l’escola, Isabel Garcia Castellet ja donava un cop de mà al negoci familiar a la parada del Mercat de Molins de Rei. “Vaig començar al món de la carnisseria quan tenia 13 anys. Era el que s’estilava en aquella època: havies d’ajudar els pares, i jo estudiava de vespre”, recorda. Tot i que al principi no era la seva vocació, aviat es va adonar que aquell ofici acabaria definint tota la seva trajectòria professional. “Sempre li deia al meu pare que faria fora totes les clientes, que les parlaria malament perquè no vòlguin anar al mercat... Però al cap d’una temporada m’hi vaig adaptar i ha sigut la feina de la meva vida.”

ELS GRANS CANVIS DEL SECTOR
Si hi ha un aspecte que, per a l’Isabel, marca l’evolució de l’ofici, són les balances. “He viscut totes les etapes: des de pesar amb les antigues peces metàl·liques, fins a les primeres balances electròniques dels anys 80. Després, als 90, vam fer el salt a la informàtica i ja passàvem la facturació de les balances del mercat a l’oficina de casa. Per mi aquest ha sigut el canvi més important.” Malgrat aquestes anècdotes tecnològiques, assegura que l’essència de la professió no s’ha perdut. “L’ofici continua sent el mateix: tallar les peces amb professionalitat i tractar la clientela com es mereix. El tracte personalitzat encara preval, sobretot als mercats i a les carnisseries petites.”

ADAPTAR-SE SEMPRE AL MOMENT
Preguntada pels consells que donaria a les noves generacions, la Isabel és clara: “L’únic truc és adaptar-se al que la clientela et demana. Si volen el pollastre arrebossat, l’hi prepares. Si volen botifarres amb més o menys sal, també. Ara també hi ha el servei a domicili, les comandes per WhatsApp i els armaris refrigerats. Tot això forma part d’adaptar-se als temps.” I afegeix una visió de futur: “Crec que molts mercats acabaran convertint-se també en petits restaurants, perquè la gent pugui menjar productes de qualitat allà mateix.”

ELS VALORS D’UN BON CARNISSER
Per la Isabel, el secret per mantenir un negoci durant més de cinquanta anys és senzill: “Els valors essencials són estimar l’ofici, oferir un tracte personalitzat i, sobretot, no enganyar mai la gent. Si una cosa no està prou bé, no la pots vendre. Sempre he volgut mantenir el negoci amb la cara ben alta.”

MOMENTS I ANÈCDOTES
Al llarg de la seva trajectòria, la Isabel ha viscut moments difícils i d’altres entranyables. “Els clients sempre t’expliquen tot, sobretot quan ha passat moments complicats.” També recorda anècdotes divertides: “Una vegada, tallant unes mitjanes, em vaig fer mal a un dit i vaig sortir a ajudar un client que s’havia marejat. Jo amb el dit ensangonat i ell a punt de caure! Va ser una escena surrealista.”

UNA VIDA D’OFICI
Amb més de mig segle de dedicació, la Isabel Garcia Castellet va saber adaptar-se als canvis tecnològics i socials sense perdre l’essència de l’ofici. “El més important és estimar el que fas tenint cura de la gent i pelant el producte.”

Comentaris
Comentar aquesta notícia

Normes de participació

Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.

Ens reservem el dret a eliminar els comentaris inadequats.

La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa

Normes de Participació

Política de privacitat

Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.63

Encara no hi ha comentaris

Amb el teu compte registrat

Escriu el teu correu i t'enviarem un enllaç perquè escrigues una nova contrasenya.