La catorzena edició de la gran festa dels mercats consolida el seu paper com a aparador de la gastronomia sostenible i de proximitat, amb novetats com “La Bodegueta” i un espai dedicat als productors locals.
La plaça de les Glòries s’ha convertit, un any més, en l’epicentre de la cultura gastronòmica barcelonina amb la celebració de la Fira Mercat de Mercats 2025. Aquesta catorzena edició ha reunit més de 60.000 visitants al llarg de tres dies, consolidant-se com una de les grans cites gastronòmiques de la ciutat.
La iniciativa està impulsada per l’Ajuntament de Barcelona, a través de l’Institut Municipal de Mercats de Barcelona (IMMB), i compta amb la col·laboració de la Federació de Mercats Municipals (FEMM).
El periodista Òscar Dalmau va donar el tret de sortida amb un pregó que va reivindicar els mercats com a “estructures d’estat” i espais de cohesió social. Per la seva banda, la tinenta d’alcaldia i presidenta de l’IMMB, Raquel Gil, va destacar que la fira “és una celebració del comerç de proximitat i una plataforma per reconèixer el talent i el compromís de les dones que fan créixer la gastronomia des dels mercats i les cuines”.
Enguany, Mercat de Mercats ha comptat amb la participació de deu mercats alimentaris, amb setze parades de producte fresc i un ampli programa d’activitats: tallers infantils, showcookings, sessions musicals i demostracions gastronòmiques.
L’Aula Gastronòmica ha estat un dels espais més concorreguts, amb xefs de renom com Albert Raurich, Hideki Matsuhisa i David Andrés, a més de propostes inclusives i iniciatives com Gastrosàvies o De la mar al mercat, del mercat al plat.
El Gremi de Carnissers, present amb un taller infantil
El Gremi de Carnissers de Barcelona també va ser present a la fira amb una activitat molt especial: un taller infantil d’hamburgueses que va tenir una gran acollida entre els més petits i les seves famílies. Els nens i nenes participants van aprendre a preparar la seva pròpia hamburguesa amb producte fresc i de qualitat, descobrint el valor de la carn de proximitat i el treball artesanal dels professionals del sector.
A més, la Carnisseria Gallifa, del Mercat de la Concepció, va participar activament en el taller, compartint la seva experiència i entusiasme amb els participants, i ajudant a transmetre la passió per l’ofici i per un consum responsable i saludable.
Compromís amb la sostenibilitat
Entre les novetats d’aquesta edició destaca “La Bodegueta”, un espai dedicat al tast de vins, caves i olis, així com un espai de productors locals impulsat per la Federació de Cooperatives Agràries de Catalunya.
Amb l’ús de materials compostables, un consum responsable d’aigua i energia de biopropà, la fira ha reafirmat el seu compromís amb la sostenibilitat i la proximitat, en el marc de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025.
Més informació a: ajuntament.barcelona.cat i a Instagram.





















Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Ens reservem el dret a eliminar els comentaris inadequats.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.63