INTEROVIC, la Interprofessional de l’Oví i el Cabrum, ha celebrat 25 anys de trajectòria amb una jornada emotiva que va combinar reconeixement, reflexió i visió de futur. L’acte va posar en relleu la unitat del sector, la innovació, la gastronomia i les noves oportunitats de mercat que marquen el camí cap a una producció més sostenible.
Una veu comuna per al sector
Des de la seva creació l’any 2000, INTEROVIC ha aconseguit agrupar ramaders i indústria sota una mateixa estratègia. Aquesta unió ha estat clau per adaptar-se als canvis econòmics i socials i per impulsar projectes conjunts. Gràcies a la seva gestió, s’han invertit més de 30 milions d’euros en promoció, 25 dels quals procedents de fons europeus.
De producte tradicional a referent de qualitat
En aquests 25 anys, el sector ha transformat la imatge del xai i el cabrit, convertint-los en símbols de sostenibilitat, benestar animal i qualitat gastronòmica. Espanya ha obert mercats internacionals com els Estats Units, el Japó o Filipines, i les exportacions han passat de 86 milions d’euros el 2000 a més de 575 milions el 2024.
Entre els projectes més destacats, sobresurt el “Paquito”, el famós entrepà de xai que ha conquerit el públic jove i ha contribuït a desestacionalitzar el consum. També s’ha consolidat un posicionament gourmet, deixant enrere la imatge de producte barat i apostant per la qualitat i el valor afegit.
Reptes de futur
El releu generacional és el principal desafiament: el cens d’oví ha caigut un 44 % i el de caprí un 19 % des del 2000. Cal atraure joves al camp amb explotacions més rendibles i conciliadores. També s’aposta per nous formats de consum, com plats preparats o productes de cinquena gamma, per adaptar-se als hàbits actuals.
En l’àmbit internacional, INTEROVIC continua treballant per ampliar mercats (com el canadenc o el xinès) i defensar la inclusió del xai en acords comercials sense aranzels.
Compromís i optimisme
La jornada va concloure amb un missatge d’esperança i unitat. El sector reafirma el seu compromís amb la sostenibilitat, la qualitat i la innovació, treballant conjuntament per garantir el futur d’una producció que és part essencial del patrimoni gastronòmic espanyol.
Més informació a: cdecomunicacion.es





















Normes de participació
Aquesta és l'opinió dels lectors, no la d'aquest mitjà.
Ens reservem el dret a eliminar els comentaris inadequats.
La participació implica que ha llegit i accepta les Normes de Participació i Política de Privadesa
Normes de Participació
Política de privacitat
Per seguretat guardem la teua IP
216.73.216.63